Intrarea Maicii Domnului în Biserică, precum spune Sfântul Grigore de Nyssa, se sărbătorea chiar înainte de secolul al IV-lea. Astfel de mărturii avem și de la Sfântul Andrei Criteanul, Sfinții Gherman și Tarasie.
Această sărbătoare a Maicii Domnului nu ere temei scripturistic, ci doar patristic. Cu toate acestea, Sfântul Maxim Mărturisitorul aduce un argument scripturistic al psalmului 44 “Stătut-a împărăteasa de-a dreapta Ta” vs. 11 care învață despre așezarea Maicii Domnului în dreapta altarului, la dreapta lui Dumnezeu în Sfânta Sfintelor și “Aduce-se-vor Împăratului fecioare, în urma ei, prietenele ei se vor aduce ție” vs. 16 care anticipează bucuria primirii Maicii Domnului în Templul din Ierusalim.
Înplinind vârsta de trei ani, Maria, fiica lui Ioachim și a Anei, pentru a se înplini făgăduința, a fost dăruită Templului din Ierusalim. Astfel, prin lucrarea Sfântului Duh, Fecioara Maria s-a pregătit a fi Templu Fiului lui Dumnezeu. A rămas până la vârsta de cincisprezece ani, avându-l alături pe Arhanghelul Gavriil care o hrănea cu pâine îngerească (precum Ilie, Daniel și Ioan Betezătorul) și îi descifra tainele Sfintei Scripturi.
Articol redactat de Părintele Diacon Constantin Olariu